Eina 522

Professorat de nou ingrés a la funció pública 2023/24

Enhorabona!

Des d’USTEC·STEs et felicitem per haver superat el concurs excepcional de mèrits a cossos docents i desitgem que representi una millora en les teves condicions laborals.

Aquest curs ets funcionari/ària de carrera, sense haver de superar ni realitzar el període de pràctiques. Aquesta situació és excepcional
perquè el procés d’oposicions que has superat també ho ha sigut i no incloïa ni la fase d’oposició ni la de pràctiques. Respon a un procés
excepcional a què la justícia europea ha obligat l’Estat espanyol, i per tant a totes les comunitats autònomes, per reduir fins al 8% el nombre
d’interins.

T’oferim aquesta eina informativa perquè puguis orientar-te mínimament en els teus inicis com a funcionari/ària de carrera. Esperem que
et sigui útil, però si necessites més informació, som a la teva disposició a les nostres seus, per telèfon o per correu electrònic.

Si ja ets afiliat/da, t’agraïm novament la confiança en el model sindical d’USTEC·STEs (IAC). En cas contrari, et convidem a fer-te’n —la quota és de 78€/any— i a implicar-te en el moviment sindical i donar-hi suport. Pensem que la teva aportació és molt important per continuar construint un model sindical independent i participatiu que ajudi a millorar  ’educació del nostre país i les condicions de treball del professorat. En qualsevol cas, voldríem que el nostre sindicat arribi a ser també el teu.

Excepcionalment, SENSE període de pràctiques

Aquesta convocatòria de procés selectiu per ingressar a la funció pública docent ha estat excepcional fins al punt que de les 3 fases que té un procés d’aquest tipus:

• fase d’oposició
• fase de concurs
• fase de pràctiques

Només ha conservat la fase de concurs, és a dir, aquella en què s’han de presentar mèrits. Així, has estat seleccionat/da com a funcionari/ària de carrera en el que ja tothom anomena el concurs de mèrits (CM).

Per tant, el teu ingrés a la funció pública el dia 1 de setembre
de 2023 és directament com a funcionari/ària de carrera (sense
passar per cap període de pràctiques).

El teu nom i cognoms han d’aparèixer en el DOGC estatal,
que et recomanem que conservis en el teu arxiu personal per a
futures justificacions.

La presa de possessió com a funcionaris de carrera a la destinació adjudicada és en data 1 de setembre de 2023. S’entén que les persones que en el termini dels cinc dies següents a aquesta data no s’incorporin a les destinacions adjudicades renuncien a tots els drets que els puguin correspondre per la seva participació en el procediment selectiu. Així doncs, per tal que consti com a incorporació, si et trobes en una situació administrativa que no et permet assistir al centre (permís de maternitat, IT, situació excepcional d’excedència…) cal que t’asseguris que el Departament té ben registrada la teva situació administrativa posant-te en contacte amb la direcció del centre o amb el ST.

Retribucions

Defensem els teus drets: amb fermesa per una educació feminista

Aquest 8 de març de 2023 es consolida com un dia reivindicatiu i de vaga general. El dia de la dona treballadora és fruit de la lluita organitzada i liderada pels col·lectius feministes. El sindicat USTEC·STEs (IAC) i la Secretaria de la Dona creiem fermament en la via d’autoorganització feminista i la via sindical per avançar en les nostres llibertats i en els drets laborals.

Sortim al carrer per denunciar polítiques i campanyes institucionals, perquè són insuficients i sovint partidàries de la mateixa ideologia masclista. A més, posem en relleu la precarietat laboral i altres violències més explícites: la pressió estètica, la sexualització als mitjans, el sostre de vidre, la violència a les xarxes, les actituds LGTB-fòbiques, els maltractaments, les violacions i els homicidis.

Enhorabona!

d’interins.